ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

  • ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
  • ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Για τα μεγαλύτερα παιδιά, μπορείτε να εκτυπώσετε την ιστορία από την ιστοσελίδα του Δ.Β.Α. και να δημιουργήσετε καρτέλες αλληλουχίας. Τοποθετώντας τις καρτέλες στη σωστή σειρά, τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να αναδιηγηθούν την ιστορία.

  • ΗΧΟΣ & ΕΙΚΟΝΑ

Ενδεικτικά παρατίθενται παρακάτω, σύνδεσμοι από το διαδίκτυο για οπτικοακουστικό υλικό, όπως τραγούδια και βίντεο, σχετικά με τον κορωνοϊό.

Ο ROBERT μιλά στα παιδιά για τον κορωνοϊό

(https://www.youtube.com/watch?v=tNBPcU2j65s)

Η κυρία Πανδημία

(https://www.youtube.com/watch?v=gXAs6Sklt1M)

Ο μικρός Covid-19

(https://www.youtube.com/watch?v=it0iY8iKfZA)

Τα μικρά παιδιά μαθαίνουν τι είναι ο κορωνοϊός

(https://www.youtube.com/watch?v=yBDac0qZEQs

  • ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ

«Ανακαλύπτουμε πώς διασπείρονται οι ιοί»

Βάζουμε σε ένα μπολ ή μια μικρή λεκάνη χρυσόσκονη ή αλεύρι και βουτάμε τα χέρια μας στα υλικά. Στη συνέχεια πιάνουμε το πρόσωπό μας ή κάποιο αντικείμενο διαπιστώνοντας ότι η χρυσόσκονη ή το αλεύρι, που αντιπροσωπεύει τους ιούς, μεταφέρεται πάνω μας ή στο αντικείμενο. Με αυτόν τον τρόπο δείχνουμε στα παιδιά ότι μεταφέρουμε τα μικρόβια παντού χωρίς να το καταλάβουμε με τον κίνδυνο να μολυνθούμε τόσο εμείς όσο και οι γύρω μας. Κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί πολύ εύκολα και γρήγορα γιατί στην πραγματικότητα οι ιοί δεν είναι ορατοί με γυμνό μάτι.

Συμπέρασμα:

Πλένουμε συχνά τα χέρια μας και αποφεύγουμε να τα βάζουμε στο πρόσωπο  (μάτια, μύτη, στόμα).

«Απομάκρυνση μικροβίων»

Σε ένα μπολ βάζουμε νερό και προσθέτουμε μαύρο πιπέρι. Το πιπέρι αντιπροσωπεύει τα μικρόβια. Προτείνουμε σε ένα παιδί να βυθίσει ένα δάχτυλό του στο νερό για να δει τι θα συμβεί με το πιπέρι. Αυτό που θα δει είναι ότι δεν προκύπτει καμία αλλαγή. Στη συνέχεια, βάζουμε στο δάχτυλο του παιδιού κρεμοσάπουνο και του ζητάμε να επαναλάβει τη διαδικασία. Τι θα συμβεί τώρα με το πιπέρι; Το αποτέλεσμα θα το δείτε στην πράξη!

«Πώς ταξιδεύει το φτέρνισμα;»

Σε ένα μπουκάλι ψεκασμού βάζουμε λίγο χρωματισμένο νερό. Ψεκάζουμε από απόσταση σε λευκό χαρτί ή κάποια επιφάνεια (στην οποία να είναι ορατό το ψέκασμα) παρατηρώντας πώς απλώνεται το χρωματισμένο νερό. Αποδεικνύουμε λοιπόν ότι με τον ίδιο τρόπο εξαπλώνονται και τα σταγονίδια του φτερνίσματος στον αέρα.

Αφού τα παιδιά διαπιστώσουν πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν τα σταγονίδια, τότε δείχνουμε τον σωστό τρόπο που πρέπει να ακολουθούμε όταν βήχουμε ή φτερνιζόμαστε ώστε να αποφεύγουμε την εκτόξευση των σταγονιδίων.

Συμπέρασμα:

Όταν φτερνιζόμαστε ή βήχουμε κάνουμε τον αγκώνα μας «φωλιά» προκειμένου να αποφύγουμε την εκτόξευση των μικροβίων.

  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΦΙΣΑΣ

Μπορείτε να κατασκευάσετε μαζί με τα παιδιά μια αφίσα με τους κανόνες υγιεινής για την προστασία από τους ιούς (π.χ. βρέχουμε χέρια, βάζουμε σαπούνι κ.τ.λ.).

  • ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

«Άσκηση Σειροθέτησης»

Αναφορικά με τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό όπως είναι το σωστό πλύσιμο χεριών, ο χαιρετισμός με αγκώνες κ.ά. μπορείτε να αναζητήσετε στο διαδίκτυο και να εκτυπώσετε εικόνες σχετικές με αυτό. Στη συνέχεια, μπορείτε να μοιράσετε τις εικόνες στα παιδιά και να ζητήσετε από αυτά να τις τοποθετήσουν στη σωστή σειρά.

Για παράδειγμα εικόνες που δείχνουν τον σωστό τρόπο πλυσίματος των χεριών μπορούν να σειροθετηθούν από τα παιδιά ως εξής:

  • χέρια με μικρόβια
  • βρέχω τα χέρια μου
  • βάζω σαπούνι
  • τρίβω σχολαστικά
  • ξεπλένω
  • στο τέλος τα σκουπίζω

(καρτέλες αναφοράς για την άσκηση σειροθέτησης)

  • ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

«Κορωνοϊέ, Κορωνοϊέ είσαι εδώ;»

Μπορείτε να κάνετε μια παραλλαγή του γνωστού παιχνιδιού «Λύκε Λύκε είσαι εδώ;» παραφράζοντας σε «Κορωνοϊέ Κορωνοϊέ είσαι εδώ;». Τα παιδιά κινούνται στον χώρο λέγοντας:

-«Περπατώ Περπατώ μες τον δρόμο όταν ο Κορωνοϊός δεν είναι εδώ…. Κορωνοϊέ Κορωνοϊέ είσαι εδώ;…

Ο Κορωνοϊός απαντάει:

-«Φοράω τον βήχα μου…»

-«Φοράω το συνάχι μου…»

-«Φοράω τον πυρετό μου…»

-«Φοράω την κορώνα μου και σας κυνηγώ»

Τα παιδιά στο τέλος τρέχουν και μπαίνουν μέσα σε στεφάνια που αντιπροσωπεύουν τα σπίτια τους και είναι τοποθετημένα στον χώρο. Μπαίνοντας εκεί είναι ασφαλή και ο «Κορωνοϊός» δεν μπορεί να τα αγγίξει.

«Αγκωνο-χαιρετισμοί»

Με τη συνοδεία μουσικής ή ενός ταμπουρίνου, τα παιδιά κινούνται ρυθμικά στον χώρο. Όταν σταματήσει η μουσική βρίσκουν και χαιρετούν έναν φίλο τους με τους αγκώνες ή με τις πατούσες κ.τ.λ.

«Καθρεφτίσματα»

Ο/η παιδαγωγός μπορεί αρχικά να λειτουργήσει ως καθρέφτης των παιδιών. Ο/η παιδαγωγός κάνει τις κινήσεις που φανερώνουν τον τρόπο εφαρμογής των μέτρων σωστής υγιεινής π.χ. βρέχουμε χέρια, βάζουμε σαπούνι, τρίβουμε καλά, ξεπλένουμε, κάνουμε τους αγκώνες φωλιά κ.ο.κ. με τα παιδιά να κάνουν ταυτόχρονα τις ίδιες κινήσεις.

Στη συνέχεια τα παιδιά μπορούν να επιλέξουν αν θέλουν κάποιο φίλο τους και να παίξουν το παιχνίδι μόνα τους.

  • ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ

Μπορείτε να κατασκευάσετε φιγούρες των ηρώων της ιστορίας και να παίξετε κουκλοθέατρο. Εμπεριέχεται παρακάτω πρόταση σεναρίου κουκλοθεατρικής παράστασης βασισμένη στην έμμετρη ιστοριούλα.

decrescendo